Author Topic: Pytania i odpowiedzi  (Read 190437 times)

Lucek666

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 757
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3135 on: February 16, 2017, 00:03 »
Ta gra jest jak najbardziej przychylna nowym graczom. Na dzień dobry masz aktualną wiki, pomocne forum, mnóstwo aktywności w grze na start. Wystarczy używać mózgu.

Wichura

  • Contributor
  • Hero Member
  • ***
  • Posts: 1412
  • High-Tech Troll
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3136 on: February 16, 2017, 09:32 »
W porównaniu do 2238 czy cyrylicznych rzeczywiście nastąpił gigantyczny skok jakościowy. Kenny z namiotem startowym i samouczkiem (żadnego pojebanego slave campu z TLA, Sowieci to jednak lubią niewolnictwo gdzie się da), Junktown z turbostrażą, elegancko rozpisana Wiki ze szczegółowym, choć miejscami niegramatycznym opisem niemal wszystkich aspektów gry. Nawet przyklejony wątek o nubizmie jest na forum. Jest tego sporo do przebrnięcia i przyswojenia, ale nikt nie mówił że bycie tęgim chwatem Pustkowi to są proste sprawy.

Cóż jednak z tego, skoro znakomita większość nowych graczy robi "snajpera" na pierwszą postać i bywa, że mocno upiera się przy graniu takim kaleką? Paru wyperswadowałem takie pomysły, w zamian podsuwając ucieszne ludki typu crit spammer, SG burster albo coś równie taniego w utrzymaniu, a przy tym rozwojowego i nie papierowego. BG jest zajebiste, żyjątka padają jak chętna osiemnastka na łoże, ale weź takiego żarłoka zaopatrz w aptekę i arsenał, ha.

Gra jest przychylna, gracze nie zawsze. Co może dziwić w zestawieniu z ciągle nawracającym jak niezaleczona kiła płaczem, że nie ma do kogo strzelać, że PvP umiera i w ogóle z lewej chujnia, z prawej chujnia, a w środku piździec. No a jak ma być do kogo strzelać, skoro napierdalacie kolesi z łopatami i 80 HP zaraz na początku? Selekcja ostra, to i graczy skąpo.
« Last Edit: February 16, 2017, 09:34 by Wichura »
Nie biegaj za stadem.
Quote
Budem rádi za každého človíčka
I'm sure in about 5 years we will have some decent loner playability.

SHODAN

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 369
  • Salvin/Inactive
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3137 on: February 16, 2017, 10:25 »
Być może wiele osób ma wyobrażenie robiąc snajpera, że będzie jak w Fallout 2, gdzie snajper był killerem, był samowystarczalny i w ogóle jednoosobowa armia. A w FO2 wygląda to jednak zupełnie inaczej. Wiadomo każdy woli grać postacią, która ma daleki zasięg widzenia niż ślepcem. Ale nie ma nic za darmo.

Quote
No a jak ma być do kogo strzelać, skoro napierdalacie kolesi z łopatami i 80 HP zaraz na początku? Selekcja ostra, to i graczy skąpo

Ja do takich nie strzelam, ba nawet jak wejdę w enco/karawanę z taką osobą/osobami to pomagam uporać się z npcami jak widzę, że mają kłopoty. Ale większość do nich strzela i jak widzą obcego w enco to uciekają czy porzucają karawany, nawet jak się przywitam.
You move like an insect. You think like an insect. You are an insect. There is another who can serve my purpose. Take care not to fall too far out of my favor. Patience is not characteristic of a goddess.

FasoL

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 388
  • Franz
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3138 on: February 16, 2017, 11:10 »
Teraz jest troche inaczej, fajnie że CI co sie już dorobili rzucą coś w hub tym nowym/słabszym, że ich nie zabiją w random enco.
Ale na początku każdy jest noobem, kazdy robi karawane lub kopie skałki i jest jedna wielka napierdalanka, inna sprawa że niektórzy robią/robili sobie z tego zawody. Z tym chyba nie da się nic zrobić.


Wichura

  • Contributor
  • Hero Member
  • ***
  • Posts: 1412
  • High-Tech Troll
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3139 on: February 16, 2017, 12:08 »
To akurat było szczerze zabawne. Oczywiście również okrutne w chuj i odsiało bliżej nie znaną liczbę nowych graczy, ale miało tło rolplejowe, jakieś tam uzasadnienie (inne niż "imma l33t raid0rz!!111"), przewyższając tym samym choćby błaznów z NCR.
No i na pewno nie było zabawne dla upolowanych w ten sposób "kryminalistów".
Nie biegaj za stadem.
Quote
Budem rádi za každého človíčka
I'm sure in about 5 years we will have some decent loner playability.

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3140 on: February 16, 2017, 17:10 »
Gra jest przychylna, gracze nie zawsze. Co może dziwić w zestawieniu z ciągle nawracającym jak niezaleczona kiła płaczem, że nie ma do kogo strzelać, że PvP umiera i w ogóle z lewej chujnia, z prawej chujnia, a w środku piździec. No a jak ma być do kogo strzelać, skoro napierdalacie kolesi z łopatami i 80 HP zaraz na początku? Selekcja ostra, to i graczy skąpo.

lepiej bym tego nie ująl. moze na początek jakis oddzielny fragment mapy? taki noob-land, max t2, wylot po 20lvl na normalny wejstland z wilczym biletem? jakos fabularnie zrobic to jako jakąs odległy schron na kawalku pustyni np. w Teksasie z ktorego wszyscy pochodza, samouczki, kopanie skalek, jakis rolplej z enepekami którzy opowiadają graczowi jakies historie w formie wskazówek jak nie dać się potem zabić ("Wrócilem tu jak dostalem kulę w łokiec. Jakis nieznajomy pojawil sie znikad i prawie mnie zabil, gdy chcialem z nim sie przywitac. Tam to normalne, wielu udziela się szaleństwo, potrafią już tylko zabijać. Wrocilem tutaj by odpoczac na starosc, a i reka nie w formie"). to by chyba rozwiazalo pare problemow z nowymi. kilka z kilkudziesieciu, ale graczy byloby chyba wiecej.
« Last Edit: February 16, 2017, 17:20 by Szary1 »

CrimsonDemon

  • Supporter
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Siberian Bears
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3141 on: February 16, 2017, 17:24 »
Na początku gry jest duża walka o każdy kapsel, i walczy się  wszędzie. Potem nie obchodzą mnie już żadne nooby i jak nie wchodzą do dungeonów to dam im spokój, a najczęściej jak w tb robicie karawanę to wpadnie na was  jakaś grupa rosyjskich graczy która gra praktycznie tylko tb, dlatego chcą was pozabijać i tyle.
« Last Edit: February 16, 2017, 17:31 by CrimsonDemon »
Inactive - All my accounts are not used by me.
Maybe back after wipe.

FasoL

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 388
  • Franz
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3142 on: February 17, 2017, 16:03 »
@szary1,
Na początku się dostaje wpierdol, poznaje mape świata i mechanikę gry. Jak ogarniesz podstawy to możesz sie z czasem wkręcić do jakiegoś gangu, ja polecam desert wanderers bo mają zagranicznego trenera.

Szelus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 139
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3143 on: February 17, 2017, 17:15 »
Ale polskiego szkoleniowca i przygotowanie medyczne :) (udał Ci się ten tekst)

Wichura

  • Contributor
  • Hero Member
  • ***
  • Posts: 1412
  • High-Tech Troll
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3144 on: February 17, 2017, 18:31 »
lepiej bym tego nie ująl. moze na początek jakis oddzielny fragment mapy? taki noob-land, max t2, wylot po 20lvl na normalny wejstland z wilczym biletem? jakos fabularnie zrobic to jako jakąs odległy schron na kawalku pustyni np. w Teksasie z ktorego wszyscy pochodza, samouczki, kopanie skalek, jakis rolplej z enepekami którzy opowiadają graczowi jakies historie w formie wskazówek jak nie dać się potem zabić ("Wrócilem tu jak dostalem kulę w łokiec. Jakis nieznajomy pojawil sie znikad i prawie mnie zabil, gdy chcialem z nim sie przywitac. Tam to normalne, wielu udziela się szaleństwo, potrafią już tylko zabijać. Wrocilem tutaj by odpoczac na starosc, a i reka nie w formie"). to by chyba rozwiazalo pare problemow z nowymi. kilka z kilkudziesieciu, ale graczy byloby chyba wiecej.
- Odjebało mi z nudów i chcę pomóc nowym graczom, mając wymaksowanego drwala na 99 levelu, gazylion kapsli, wagony pikseli. Nie mogę wejść do nooblandu, bo wszystko powyżej 20 lvl jest tam zabronione.
- Odjebało mi z nudów i chcę przeszkodzić nowym graczom, mając dużo wolnego czasu. Wyliczam alta w plannerze tak, by na 20 levelu był maksymalnie efektywny, po czym napierdalam wszystko co żyje w nooblandzie, śmiejąc się obłąkańczo.

Kenny oferuje samouczek i możliwość nabicia levelu bez wychodzenia z namiotu. Naprawdę trudno zrobić coś więcej tak, by gra nie ograniczała się do jednej lokacji i przy tym zachowała choć pozory normalnej zabawy.

polecam desert wanderers bo mają zagranicznego trenera.
Dojebałeś piździe uszy, trener do gry w zbieranie pikseli i strzelanie do ludków. Szacun, śmiałem się bardzo.
Z jakiegoż to kraju, ciekawość, pochodzi ów zagraniczny chwat? Nie z Wielkiej Brytanii aby, wyspy pełnej opóźnionych w rozwoju siostrojebców z krzywymi zębami i odstającymi uszami? A może z US & A, gdzie trudno znaleźć kogoś, kogo nie przerasta intelektualnie obsługa manualnej skrzyni biegów? Czy jednak to rodowity Francuz o imieniu Mohammad, który napierdala do pikseli w przerwach między zawodzeniem w meczecie i planowaniem zamachów? Zdradź mi tę tajemnicę proszę, mam suty jak gwoździe z ekscytacji.
Nie biegaj za stadem.
Quote
Budem rádi za každého človíčka
I'm sure in about 5 years we will have some decent loner playability.

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3145 on: February 18, 2017, 00:27 »
lepiej bym tego nie ująl. moze na początek jakis oddzielny fragment mapy? taki noob-land, max t2, wylot po 20lvl na normalny wejstland z wilczym biletem? jakos fabularnie zrobic to jako jakąs odległy schron na kawalku pustyni np. w Teksasie z ktorego wszyscy pochodza, samouczki, kopanie skalek, jakis rolplej z enepekami którzy opowiadają graczowi jakies historie w formie wskazówek jak nie dać się potem zabić ("Wrócilem tu jak dostalem kulę w łokiec. Jakis nieznajomy pojawil sie znikad i prawie mnie zabil, gdy chcialem z nim sie przywitac. Tam to normalne, wielu udziela się szaleństwo, potrafią już tylko zabijać. Wrocilem tutaj by odpoczac na starosc, a i reka nie w formie"). to by chyba rozwiazalo pare problemow z nowymi. kilka z kilkudziesieciu, ale graczy byloby chyba wiecej.
- Odjebało mi z nudów i chcę pomóc nowym graczom, mając wymaksowanego drwala na 99 levelu, gazylion kapsli, wagony pikseli. Nie mogę wejść do nooblandu, bo wszystko powyżej 20 lvl jest tam zabronione.
- Odjebało mi z nudów i chcę przeszkodzić nowym graczom, mając dużo wolnego czasu. Wyliczam alta w plannerze tak, by na 20 levelu był maksymalnie efektywny, po czym napierdalam wszystko co żyje w nooblandzie, śmiejąc się obłąkańczo.

dalej mysle ze to niezly pomysl, poniewaz;
- czasem komus sie poszczesci i trafi na znudzonego wichure na bazarku w hub albo na forum ktos sie zlituje nad jego niemowlecym lamentem. moze jeden na dziesieciu ma takie szczescie (inna sprawa ze z niektorymi dogadac sie nie da, only cyrylica albo inny nieznany szerzej jezyk - to tez sie zdarza, tlumacz cokolwiek takiemu)
- co inteligentniejszy noobek bedzie miec z taka postacia jakies szanse. z kolesiem z piecioma implantami, turbo rifle i innym hiper szajsem nie ma szans zadnych. strzelbą utluklem goscia w metal armor i thompsonem. wspominam to zreszta duzo lepiej niz cripple i rakiety lecące w mój leb znikąd
- zmniejszy sie przepasc miedzy nowymi a starymi wygami, jedni beda miec swoje podworko, drudzy swoje, na jednym walki na hunting rifle i shotguny w tb, pierwsze kille i zgony, na drugim hiper walki w rt kto ma gdzie lepszy implant i armate - nowi do tluczenia dalej beda przychodzic - ale juz z jakims experience poza frustracja

pomysl trzeba by sprawdzic w praktyce i pewnie nigdy to sie nie stanie ale moze ktos kiedys przemysli moje rozkminy, moze cos z tego da sie wyciagnac by gra byla troche bardziej przystepna. wiem o wiki, forum, poradnikach itepe ale licznik trzyma sie na takim a nie innym pulapie choc gra jest wzglednie dobrze znana i probuje dociec, dlaczego i co mozna by z tym w przyszlosci zrobic

PS. w toxic caves zawsze jest kiepskawy stuff czy czasem cos trafia sie ciekawszego? robie trzeci raz i tylko graty w sladowych ilosciach zbieram, wystrzelone ammo sie nawet nie zwraca  :-\
« Last Edit: February 18, 2017, 00:30 by Szary1 »

Wichura

  • Contributor
  • Hero Member
  • ***
  • Posts: 1412
  • High-Tech Troll
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3146 on: February 18, 2017, 09:55 »
dalej mysle ze to niezly pomysl, poniewaz;
- czasem komus sie poszczesci i trafi na znudzonego wichure na bazarku w hub albo na forum ktos sie zlituje nad jego niemowlecym lamentem. moze jeden na dziesieciu ma takie szczescie (inna sprawa ze z niektorymi dogadac sie nie da, only cyrylica albo inny nieznany szerzej jezyk - to tez sie zdarza, tlumacz cokolwiek takiemu)
Ta, ale ja jestem jeden i nie tkwię przy komputerze 24/7, by wywlekać nubów spod śmietnika. Swego czasu zajmowałem się tym namiętnie na 2238, to czyni ze mnie eksperta. Naoglądałem się strasznych rzeczy, jak na przykład "snajperów" z Fast Shot i Finesse.

- co inteligentniejszy noobek bedzie miec z taka postacia jakies szanse. z kolesiem z piecioma implantami, turbo rifle i innym hiper szajsem nie ma szans zadnych. strzelbą utluklem goscia w metal armor i thompsonem. wspominam to zreszta duzo lepiej niz cripple i rakiety lecące w mój leb znikąd
Implant można mieć jeden na postać.
Jesteś pewien, że ten w metalu nie kurwi gdzieś teraz wniebogłosy, oczywiście porzuciwszy FOnline z powodu wszechobecnych PK, z którymi nie ma szans bo używają jakichś hiperstrzelb?

- zmniejszy sie przepasc miedzy nowymi a starymi wygami, jedni beda miec swoje podworko, drudzy swoje, na jednym walki na hunting rifle i shotguny w tb, pierwsze kille i zgony, na drugim hiper walki w rt kto ma gdzie lepszy implant i armate - nowi do tluczenia dalej beda przychodzic - ale juz z jakims experience poza frustracja
Przepaść to kwestia umiejętności, nie pikseli czy sztucznych podziałów. Sam widzisz, poćwiczyłeś i stałeś się tęgim zabijaką, który sobie radzi z malaryczną strzelbą. Nawet wykoksowany ludek odziany w turbopiksele będzie sobie radził najwyżej średnio, prowadzony niewprawną ręką nuba. I odwrotnie, ogarnięty gracz coś tam ugra nawet kalekim szmaciarzem, jeśli będzie musiał.

pomysl trzeba by sprawdzic w praktyce i pewnie nigdy to sie nie stanie ale moze ktos kiedys przemysli moje rozkminy, moze cos z tego da sie wyciagnac by gra byla troche bardziej przystepna. wiem o wiki, forum, poradnikach itepe ale licznik trzyma sie na takim a nie innym pulapie choc gra jest wzglednie dobrze znana i probuje dociec, dlaczego i co mozna by z tym w przyszlosci zrobic
Nigdy nie mów nigdy.


Licznik się trzyma jak się trzyma, bo gra wymaga szczególnej kombinacji autyzmu (biega się zazwyczaj solo), wieku (żeby nie uciec zniechęciwszy się grafiką), sentymentu do uniwersum Fallouta i pewnie jeszcze czegoś. Niełatwo znaleźć taki konkretny typ gracza.
Poza tym są inne serwery i cała rakotwórcza społeczność FOnline rozkłada się na nie po trochu.

PS. w toxic caves zawsze jest kiepskawy stuff czy czasem cos trafia sie ciekawszego? robie trzeci raz i tylko graty w sladowych ilosciach zbieram, wystrzelone ammo sie nawet nie zwraca  :-\
Bardzo mała szansa na implant, 1 na 100 przejść. Byłem kilkanaście razy jak dotąd, implantu brak. Ale schodzi mi jakieś 100-150 sztuk pestek .223, kilka granatów, pół Jetu, pół Coli i pół szlugów (czas przejścia 10-15 minet samemu w TB, ćpanie trzyma 30), czyli bilans wychodzi na plus. Z jakiegoś powodu często trafiam na pukawki BG, dziwne.
Nie biegaj za stadem.
Quote
Budem rádi za každého človíčka
I'm sure in about 5 years we will have some decent loner playability.

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3147 on: February 23, 2017, 03:28 »
na ile trzeba miec traps by w spokoju bawic sie w sapera? dociągnalem do 95 i niby spoko, ale dwudziesta czy trzydziesta mina wymagała chyba wiecej...  :(

Wichura

  • Contributor
  • Hero Member
  • ***
  • Posts: 1412
  • High-Tech Troll
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3148 on: February 23, 2017, 07:39 »
having 95% is absolutely top needed skill value.

Wiki -> Character -> Skills, trzy kliknięcia. Wstydziłbyś się.
Nie biegaj za stadem.
Quote
Budem rádi za každého človíčka
I'm sure in about 5 years we will have some decent loner playability.

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
Re: Pytania i odpowiedzi
« Reply #3149 on: February 23, 2017, 08:16 »
having 95% is absolutely top needed skill value.

Wiki -> Character -> Skills, trzy kliknięcia. Wstydziłbyś się.

Tak Wichura wiem. i na tyle wbilem, tyle ze i tak ktoras z kolei mina mnie rozwalila przy próbie rozbrojenia... takze ten tego, sam juz nie wiem ile % trzeba miec.

a tak btw. jak nie niezniszczalny sie trafi, to teraz koziołek... popierdala z hexa na hexa, tu stimpak tu jet, tu strzela znowu stimpak, w tym czasie przebiegnie piec razy w kólko... i tak sb mysle, co jest? zanim celownikiem w niego klikne to jest sto heksów dalej zygzakiem i wali raz granatem raz bozarem. gral na padzie czy jak? bo nie wiem jak to logicznie wytlumaczyc  ???