Author Topic: Jak przestać być Noobem?  (Read 19890 times)

Trickster

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1126
    • View Profile
Jak przestać być Noobem?
« on: November 08, 2014, 16:37 »
Z ogromnej ilości płaczu na naszym forum wnioskuję, że zdecydowana większość Nowych Graczy albo nie chce, albo nie potrafi korzystać z dobrodziejstw działu "Survival Guides and Game Help" oraz z zawartości Fonlinowej Wikipedii. Ten artykuł ma na celu przekazanie najważniejszych informacji na temat przetrwania na Pustkowiach w możliwie zwięzłej formie i naszej pięknej Ojczystej Mowie.

Słowniczek

Zdecydowana większość starych graczy gra w języku angielskim i część terminów i skrótowców pozostanie w moim poście po angielsku. Być może i dałoby się tego uniknąć, ale skróty są na tyle popularne, że poznanie ich ułatwi uczestniczenie w innych dyskusjach na temat Fonline.

Build - Inaczej postać, którą tworzy się do gry. Build składa się ze statystyk SPECIAL (siła, percepcja i tak dalej), dwóch Traitów (cechy jak fast shot, chem reliant), trzech tagów (wybrane umiejętności rozwijane dwukrotnie szybciej), oraz opcjonalnie ośmiu perków (umiejętności wybierane co 3 poziomy aż do ósmej na 24)

Burster, Sniper, Crippler, Psycho Tank, Spammer, Crafter, Drwal, AC Troll, Plasma Tank, Sneaker, Looter - różne buildy. Każdy z nich różni się od innych w szczegółach i umożliwia określony styl gry. Idealnej receptury nie ma ale jeżeli czas pozwoli postaram się opisać charakterystyczne cechy każdego z archetypów.

SG, BG, EW - kolejno: broń palna, ciężka oraz energetyczna.
CC, HtH - dwie nazwy na walkę wręcz. W Fonline 2 umiejętności walki wręcz i walki bronią białą są połączone.
FA, DOC - Pierwsza pomoc oraz doktor (czy też jak to tam zostało przetłumaczone)
SCI, REP - nauka i naprawa. Rzadziej używane skrótowce, ale wciąż przydatne.
ODM - outdoorsman. Po naszemu sztuka przetrwania.

Perki:
AB - action boy. Perk, który dodaje +1AP
T - toughness. +8 do wszystkich odporności
LG - livegiver. +40 do HP
BRD - bonus ranged damage. +2 do obrażeń od każdego pocisku.
BRoF - bonus rate of fire. -1AP do wszystkich strzałów.
MC - more criticals. +8% do szansy na trafienie krytyczne
BC - better criticals. +20 punktów na tabeli obrażeń/efektów do każdego udanego krytyka

Inne terminy związane z postacią:
HP, AP, SP, EXP - kolejno punkty życia, akcji, umiejętności i doświadczenia
DR, DAM RES, rzadziej samo RES - damage resistance. Odporność na obrażenia będąca sumą perków T, używanej zbroi i ewentualnych implantu oraz psycho
DT, Threshold - damage threshold. Próg obrażeń absorbowanych przez pancerz.  Wysoki DT jest szczególnie ważny przy określaniu odporności na ogień seryjny.

Przykładowy zapis 3/40 oznacza, że pocisk mający zadać 10 punktów obrażeń najpierw traci 3 punkty na rzecz DT a pozostała wartość (7) jest modyfikowana przez DR co prowadzi do 4 punktów obrażeń końcowych.

Terminy związane z grą:
JT, NCR, VC, SF - poszczególne miasta
Quest - zadanie zlecane przez NPCa
NPC - non playable character. Postać żyjąca sobie w grze nie kontrolowana przez gracza.
WM - world map. Mapa świata gry
Dungeon - lokacje takie jak Necropolis, Vault 15 itd. Niebezpieczne miejsca PvP gdzie można znaleźć loot.
PvP - player versus player. Walka gracza z graczem.
PvE - player versus environment. Walka gracza z przeciwnikami generowanymi przez komputer.
Loot - te wszystkie dobroci, które znajduje się w skrzynkach i szafkach oraz na trupach przeciwników
Encounter, enco - wymuszone spotkanie na mapie z odpowiednimi dla regionu NPCami bądź z innymi Graczami.
Special enco - specjalne, losowe wydarzenie na mapie jak na przykład rozbity statek kosmiczny czy wywrócona ciężarówka Nuka Coli. Źródło rzadkich broni i przedmiotów widocznych w sklepach graczy.
Instancja - lokacja na mapie (najczęściej pomarańczowa kropka) stworzona dla gracza na potrzeby questu. Niewidoczna dla innych graczy choć można przyprowadzić ze sobą pomoc.
Kropa - czerwona kropka na mapie widoczna dla wszystkich graczy. By ją stworzyć trzeba rzucić na ziemię zapaloną flarę. Najczęściej pułapka TB na nowych bądź ciekawskich graczy. Jeżeli kropce towarzyszy opis jak 'suspicious looking cave' to kropa jest wygenerowana przez serwer i z pewnością zawiera ciekawą acz niebezpieczną lokację.

Interakcja z graczami:
Tag - tworzenie mini grupy poprzez 'otagowanie' gracza (przytrzymanie kliknięcia i wybranie czwartej ikony od góry). Nad liderem grupy pojawia się niebieska kropka, podczas gdy on widzi zielone kropki nad graczami, którzy go 'otagowali'. Gdy lider opuści lokację, członkowie grupy znajdujący się dostatecznie blisko wyjścia mają opcję 'Follow'
Tag red, Tag green - poniżej zwykłego Taga sa opcję by zaznaczyć daną postać jako przyjaciela bądź wroga. Takie kliknięcie tworzy wpis w 'namecolorizing.txt' w katalogu z grą.
Barter - handel wymienny z innym graczem. Należy stanąć na sąsiadującym hexie i wybrać opcję $

Nowe terminy pojawią się w razie potrzeb.

Szybki start

Niezależnie od wybranego buildu, pierwszych 12 poziomów można zdobyć bardzo łatwo:
  • zrób samouczek by dostać kilof. Jest to broń dodająca +75% do trafienia.
  • wytłucz wszystkie skorpiony i obszukaj wszystkie trupy w jaskini. Oddaj Kenny'emu szczypce i zapytaj czy możesz coś jeszcze zrobić. Dostaniesz dość exp by przejść na następny poziom.
  • wrzuć wszystkie SP w otagowany ODM by mieć 95% i maksymalną szansę na uniknięcie encounterów
  • przynieś Kenny'emu holodysk z nowej lokacji. Dostaniesz doświadczenie a Kenny zostawi Ci swój namiot.
  • zostaw graty w namiocie i idź na dowolną kratkę z ruinami miasta by zdobyć 5 x junk i 5x electronic parts. Musisz klikać na obiekty takie jak zepsute samochody, sterty skrzynek i pojemniki.
  • zrób wszystkie questy w Junktown
    • pogadaj ze strażnikiem na temat bezpiecznego schronienia - Skieruje Cię on do Melsaka
    • oddaj junk i electronic parts, napełnij waterbag, napraw lodówkę, pomóż Kylee, dostarcz record-o-matic, przynieś shiv melsakowi. Szczegóły w Wiki.
    • jeśli masz kwiatek, to zrób quest dla Mike'a. W przeciwnym razie zostaw go na później.
    • Przed barem Skum Pitt jest koleś, który nie lubi mrówek. Jeśli czujesz się na siłach by utłuc 24 z nich, to zrób swój pierwszy 'wave defense' - jeden z trzech nowych questów. Pomoże Ci kilof +75% do trafienia i healing powder z jaskini radskorpionów.
    • Waren zleca także oczyszczenie farmy z moleratów. Ale na to jesteś jeszcze za cienki.
  • Idź do Hub. Pogadaj z Iguana Bobem i dostarcz szeryfowi iguanę, ponoś sobie skrzynki przy karawanach, w Watermerchants District zgódź się przynieść lekarstwo od Annie.
  • Nasłuchuj plotek mówionych przez NPCów w miastach. Będa mówić, że ktoś z miasta X potrzebuje przedmiotu Y. Z reguły są to mało wartościowe rzeczy, które możesz kupić w każdym sklepie a nagrody są około 3000 exp.
  • Zdobądź radio i idź do VC. Tam pogadaj z Billem, McClure'em, Nigelem i kopnij komputer. Szczegóły w Wiki natomiast cała wyprawa jest warta 8000 exp.
  • Po powrocie potrenuj trochę walkę na niskopoziomowych encounterach (Bandits, Robbers) i zdobądź trochę sprzętu.
  • Mając Leather Armor i broń automatyczną możesz pójść do Raiders Base i dokończyć quest Kenny'ego. Walka będzie ciężka ale jako, że do instancji z questem nikt inny Ci nie wejdzie możesz umierać do woli a sprzęt Ci nie przepadnie.
  • Będąc na miejscu sprawdzaj wszystkie skrytki i pojemniki. Na tym etapie gry każdy sprzęt jest wartościowy.
  • Mając 10 poziom możesz zrobić dwa questy w Adytum (Kill them while they're small i Sharing Problem. W SP wybierz opcję) a na ósmym poziomie jeden w Hub (I won't give you squat). Warto wspomnieć, że do ostatniego potrzeba 10 siły lub 160% posługiwania się jakąś bronią. W przeciwnym razie trzeba będzie wymordować sporo ludków. W tym dzieci.
  • Na typ etapie powinieneś mieć 12 poziom i sporo ponad 10000 kapsli.
« Last Edit: November 15, 2014, 17:08 by Trickster »

Szela81

  • Guest
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #1 on: November 08, 2014, 17:08 »
Super wpis! Małe info - mnie zaliczylo squat ze 160 BG

Trickster

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #2 on: November 08, 2014, 17:15 »
Nom, sprawdziłem w Wiki. Wystarczy mieć także 8 poziom doświadczenia. Dzięki!

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #3 on: November 08, 2014, 19:51 »
Przydałoby się jeszcze parę zdań o craftingu i surowcach; jak zdobywać junk, minerały i tak dalej.

ketyow

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #4 on: November 08, 2014, 19:54 »
Coś w tym jest, dziś w jaskini wyciągałem minerały, wpadł jakiś gość i się pyta co ja robię z tymi kamieniami ;-)

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #5 on: November 08, 2014, 20:06 »
Coś w tym jest, dziś w jaskini wyciągałem minerały, wpadł jakiś gość i się pyta co ja robię z tymi kamieniami ;-)

Przypiąć ten temat na stałe, nazwać jakoś bardziej łopatologicznie (np. Jak Przetrwać - czyli Poradnik dla Początkujących Graczy) i dodawać to, o co najczęściej ludzie na początku pytają albo mają problemy.

Zauważyłem, że często powtarza się pytanie "dlaczego u wielu handlarzy nie mogę opchnąć wysępionego szmelcu, bo wszystko jest warte 0?". Można by opisać gdzie w Hub i Junktown są Ci, którzy ten szmelc skupują  :)

Trickster

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #6 on: November 08, 2014, 20:08 »
Dzięki za sugestię. Porady z pewnością będą się rozwijać, ale temat musi zostać bez zmian :)

soulshine2U

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 351
  • red, green, white and russian nicks killer.
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #7 on: November 08, 2014, 20:14 »
noob to stan umyslu.

mimo wszystko dzieki za wysilek ;)

Trickster

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #8 on: November 08, 2014, 20:30 »
... a nic lepiej nie wyprowadza z takiego stanu umysłu jak zdobycie wiedzy.

Wesan

  • Developer
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2322
  • The one who smiled.
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #9 on: November 08, 2014, 20:37 »
Przyklejony.

Trickster

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #10 on: November 08, 2014, 21:28 »
Kącik Młodego Technika

Jedną z największych zmian w nowej sesji jest system progresywnej technologii oraz schematy (ang. blueprints czyli BP). Technologia jest podzielona na cztery poziomy (ang. tiers czyli T):

T0 - rzeczy pierwszej potrzeby - Skórzana kurtka, podstawowy pistolet, strzelba, miotacz ognia etc. - każdy z odpowiednio wysokim poziomem wiedzy może je tworzyć.
T1 - podstawowy sprzęt - Pistolety półautomatyczne, lepszy pancerz, jakiś karabin - by móc budować cokolwiek z tych gratów trzeba znaleźć odpowiedni BP. W miarę jak nowe technologie są odkrywane, kolejne przedmioty są odblokowywane dla wszystkich. Jednak tylko osoby, które przeczytały BP mają szansę na bonus podczas tworzenia.
T2 - ulepszone graty - Karabiny maszynowe i snajperskie, metalowe pancerze, lepsze bronie energetyczne - te rzeczy dają już bardzo dużą przewagę nad konkurencją. Jako, że BP są dość rzadkie, technologia rośnie powoli dlatego też szansa na spotkanie kogoś z takim Minigunem bądź Assault Rifle jest wciąż dość niska. W większości przypadków pojedyncze egzemplarze zostały znalezione w Special Enco.
T3 - zaawansowany sprzęt - Podstawa PvP w poprzedniej sesji. Pancerze bojowe (ang. combat armor - CA), Avenger Minigun (AV) i broń plazmowa. Jeszcze przez długi czas nie będa częstym widokiem. A jak już się pojawią - staną się standardem do końca sesji.
T4 - niesprawiedliwość serwera - Istnieje duża szansa, że jak już zobaczysz broń z T4, to będziesz na tym jej końcu, który robi bum. Po drugiej stronie będzie jakiś gamoń z SoT, Rogues bądź którejkolwiek innej dużej bandy gdyż dotychczas to właśnie największe fakcje kontrolowały 90% tego sprzętu. Towar w rodzaju Bozarów, Gatlingów, Gaussów oraz Power Armor jest dostępny ze skrzynek Town Control, w najtrudniejszych Dungeonach (Sierra, Mariposa, Glow, najpewniej Ares) oraz jako nagroda w grupowych eventach. Najpewniej ta sesja przyniesie ze sobą jakieś zmiany w dystrybucji T4 ale o tym co sie zmieni dowiemy się dopiero za dłuszy czas.

Sam BP to jednak za mało, by produkować sprzęt. Potrzebna jest jeszcze odpowiednia wiedza (poziom profesji) oraz materiały. Wiki zawiera szczegółowe informacje jak zdobywać poszczególne materiały i gdzie nauczyć się profesji, natomiast ja opowiem pokrótce:

Scavenging - najlepszy przyjaciel nowego gracza. Stajesz sobie na kratce z ruinami miasta w miejscu, gdzie nie ma nic ciekawego (odpadają na przykład okolice Boneyard, gdzie silniejsi gracze tłuką NPCów) i rozglądasz się za przedmiotami, które można obszukać: stare samochody, beczki, skrzynki etc. Umiejętność rośnie wraz z używaniem a na maksymalnym poziomie daje dwukrotnie większą szansę na znalezienie surowców. W ten sposób można znaleźć: junk, metal parts, microcircuits, cord, torn taper oraz Cat's Paw Magazine, który jest sporo warty u sprzedawców. Szansa nie zależy od szczęścia postaci.
Mining - górnictwo. Zamiast do miasta idziesz w góry i szukasz skałek. Primitive tool pozwala na wydobywanie rudy żelaza oraz minerałów, które później można zamienić przy primitive workbench na metal parts oraz gunpowder w stosunku 2:1. Złoża surowców są też w jaskiniach. Są one znacznie liczniejsze, ale jaskinie są niemal zawsze zamieszkałe przez mniej lub bardziej silne stworzenia. Jako, że primitive tool ma sporą szansę na zniszczenie warto zaopatrzyć się w kilof. Drewno uzyskuje się rzecz jasna z drzew w encounterach używając primitive tool bądź toporka. Warto też wspomnieć, że nie trzeba wybierać opcji 'use' i klikać to na narzędzie, to na skałkę bądź drzewo. Wystarczy posiadać sprzęt w ekwipunku by kursor zmienił się na taki, który umożliwia interakcję.
Disassembling - rozbieranie niepotrzebnego ekwipunku. Najszybszy i najskuteczniejszy sposób będący powodem dla którego niektórzy mają po 500 metal parts do sprzedania. Najłatwiej robi się to zrzucając wszystkie niepotrzebne graty na ziemię w bazie i naciskając 7, użycie SCI na przedmiocie. W poprzedniej sesji maksymalną szansę na uzyskanie materiałów zapewniała SCI na poziomie 160% lub 130% i Tool (który miał 5% szansy na zniszczenie).

Prócz podstawowych surowców są też specjalne - high grade steel, kevlar polymer, energy transformer oraz chemical compound. Każdy można kupić w dwóch miejscach - w niestrzeżonym mieście za niższą cenę i w strzeżonym za 150% wartości. Szczegóły w Wiki.

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #11 on: November 08, 2014, 22:44 »
"Bezpieczne" lokacje na mapie, gdzie żaden inny gracz ani NPC nie sprzeda Ci kulki (chyba że sam spróbujesz kogoś zaatakować);

1. Złomowo
2. Hub
3. Ruiny Los Angeles
4. Vault City
5. Shady Sands


UWAGA: w Shady Sands i czasami w innych "bezpiecznych" miastach straż daje "przyzwolenie" na kradzież, więc dosyć często biegają tu gracze okradający innych. Najlepszym sposobem jest trzymanie gotówki/cennego sprzętu w slotach na broń - nikt Ci ich wtedy nie ukradnie.

W pozostałych miejscach (Modoc, Gecko, San Francisco, Broken Hills, Redding, Nora, Klamath) nie ma straży, lub ta nie reaguje na działania graczy, przez co Ci mogą bezkarnie się zabijać/okradać . Są to areny dla niewyżytych frustratów, gdzie mogą do woli wyżynać się w pień, zazwyczaj by odreagować swoje kompleksy/stuleję umysłową. Nagrodą jest sadomasochistyczna satysfakcja, dająca zabójcom wrażenie przyrostu długości pindola za każdego zabitego gracza. Plotka głosi, że zabicie n00b-a daje zdwojone w/w efekty, więc zdecydowanie odradzam składania w tychże lokacjach wizyt.

Ostatnim typem są wspomniane już tzw. Dungeony, jak np. Ares, Warehouse czy Baza Sierra. Wejście tam automatycznie równa się starciem z kilkunastoma wieżyczkami/supermutantami/szponami śmierci. W pojedynkę nie przetrwasz tam pięciu sekund, na wyższym lvl i z lepszym sprzętem czas ten wydłuża się do jakichś dziesięciu/piętnastu. Istnieją "bezpieczniejsze" tego typu lokacje, jak np. Vault 15, gdzie przyjdzie Ci zmierzyć się "zaledwie" ze szczurami w różnych odmianach. Często są jednak odwiedzane przez innych graczy, którzy niespecjalnie cieszą się na widok konkurencji w szabrowaniu skrzynek (patrz niżej; czerwony nick)

Czego unikać, jeśli nie chcesz zginąć?
1. Niestrzeżonych miast/lokacji (patrz wyżej)
2. Innych graczy na pustkowiach/w dungeonach. Kolor i typ nicka pokazuje, czego możesz się po takim graczu spodziewać.
- Czerwony, pisany cyrylicą. Tak zwani "ruscy" - wymaksowane koksy, umiące tylko wymachiwać swoją lufą. Niczym ich dziadkowie z Armii Czerwonej, zajmują się przede wszystkim mordem, gwałtem i grabieżą. Polują samotnie lub w stadach. Uciekaj na sam widok.
- Czerwony. Również źli mordercy innych graczy, jednak ich działania nie są uwarunkowane narodowością, a dobrowolnym wyborem. Na tym różnice się kończą. Zabiją bez wahania, uciekaj i nie oglądaj się za siebie.

- Różowy. Najliczniejsza grupa, na ecounterach wielka niewiadoma. Czasami pójdą dalej, czasami strzelą w plecy. Na wszelki wypadek - lepiej omijać.
- Zielony. Hipisi, pacyfiści, rolplejowcy. Ruchome tarcze dla PK, żyją ze zbierania złomu i robienia questów. Szansa na zarobienie od nich kulki jest najmniejsza.
3. Ecounterów z "ludzkimi" NPC-ami. Na początku grupki raidersów, robbers czy khans są trudne do ubicia, nawet później potrafią sprawić problemy.
4. "stworzonek" typu; deathclaws, aliens, floaters, centaurs, fire geckos. Jak grałeś w "podstawkę" powinieneś wiedzieć, dlaczego.
5. Jaskiń na ecounterach. Często trafiają się tam "niespodzianki" w formie rodzinki deathlawów. Na początkowym etapie ich "penetrowanie" jest dosyć ryzykowne.
« Last Edit: November 09, 2014, 10:42 by Szary1 »

Trickster

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #12 on: November 09, 2014, 01:06 »
@Szary1
Info nie jest do końca prawdziwe. Są sposoby, by tłuc graczy w strzeżonych miastach a kraść można wszędzie z wyjątkiem Junktown, gdzie kradzież ma autofail. Raz zgarnąłem 10000 kapsli kamperowi sprawdzającemu shopkeeperów na piętrze w Watermerchants.

Co do niebezpieczeństw oraz wpływu zabijania graczy na długość przyrodzenia, to uważam takie komentarze za zbędne. Jeżeli jeszcze nie zauważyłeś, to gra polega na wzajemnym strzelaniu do siebie. Nie kontynuuj proszę takich rozważań w tym wątku bo nie potrzebujemy tu kolejnej debaty o PK.

Stwierdzenie, że w dungeonach pojedynczy gracz nie przetrwa nawet 10 sekund jest z kolei bzdurne i jest przykładem wspomnianego przez Soulshine'a "stanu umysłu" który ten temat ma za zadanie wyplenić.
« Last Edit: November 09, 2014, 01:10 by Trickster »

Szary1

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #13 on: November 09, 2014, 01:31 »
@Szary1
Info nie jest do końca prawdziwe. Są sposoby, by tłuc graczy w strzeżonych miastach a kraść można wszędzie z wyjątkiem Junktown, gdzie kradzież ma autofail. Raz zgarnąłem 10000 kapsli kamperowi sprawdzającemu shopkeeperów na piętrze w Watermerchants.

Co do niebezpieczeństw oraz wpływu zabijania graczy na długość przyrodzenia, to uważam takie komentarze za zbędne. Jeżeli jeszcze nie zauważyłeś, to gra polega na wzajemnym strzelaniu do siebie. Nie kontynuuj proszę takich rozważań w tym wątku bo nie potrzebujemy tu kolejnej debaty o PK.

Stwierdzenie, że w dungeonach pojedynczy gracz nie przetrwa nawet 10 sekund jest z kolei bzdurne i jest przykładem wspomnianego przez Soulshine'a "stanu umysłu" który ten temat ma za zadanie wyplenić.

"Są sposoby", a wyjątki potwierdzają regułę. Nie będę upierać się przy swoim, bo wierzę że jest tu wielu ludzi mających większe doświadczenie w grze niż ja. Co do dungeonów, zależy które, ale wątpie by ktoś poniżej 30lvl przeżył powitalną serię z wieżyczek w Sierra. Wiem, bo sam próbowałem. Więc z reguły dla niezbyt "dopakowanych" postaci nie są to miejsca bezpieczne. Tematu PK też nie chce rozwijać, dodam tylko że dla początkujących graczy (jak widać po licznych płaczach na forum) trudne jest do zrozumienia to, że np. gracze mogą masowo mordować się pod garbarnią w Modoc w realtime z powodu otwarcia skupu skór fire geckonów. Nie wiem kiedy sam to zrozumiem, a jednak troszkę już gram  :D
« Last Edit: November 09, 2014, 01:33 by Szary1 »

Jan z Czarnolasu

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 105
  • The Rogues
    • View Profile
Re: Jak przestać być Noobem?
« Reply #14 on: November 09, 2014, 03:23 »
5. Jaskiń na ecounterach. Często trafiają się tam "niespodzianki" w formie rodzinki deathlawów. Na początkowym etapie ich "penetrowanie" jest dosyć ryzykowne.

Penetruj jaskinie w trybie turowym (jeśli słabo u Ciebie z percepcją - zapal sobie :D ). Gdy masz włączony kursor ataku zobaczysz kontur tego, z czym masz się zmierzyć już po chwili w odległości, która pozwoli Ci albo na rozpoczęcie mordowania, albo na spokojne wycofanie się. Zmniejsza ryzyko o 99,9% (pozostały 0,1% to w swoich 50% przypadek złej oceny sytuacji [zaatakuję te deathclawy, są przecież małe!] a w drugi 50% przypadek, że ktoś Ci wszedł do jaskini [zwiedziłem może ze 100-200 jaskiń, nigdy mi się nie zdarzyło]).

Problemem jaskiń jest to, że nie raz i nie dwa przyjdzie Ci wystrzelać pestki o wartości większej niż znalezione tam graty (nie ma to jak ubić Tought Deathclaw'a, żeby potem znaleźć shotguna i 90 kapsli...).